W dniu wczorajszym (7.01.2016) do biura Związku Firm Public Relations w Warszawie wpłynęło pismo wysłane z agencji Sigma International. Dokument ten jest rezygnacją z przynależności Sigmy do ZFPR.
Jak powiedział Norbert Ofmański Prezes ZFPR – „Rezygnacja tak utytułowanej agencji jak Sigma jest dotkliwe, zwłaszcza, że była ona jedną z pierwszych, która współtworzyła Związek, kiedy w jego strukturach było 15 agencji. Obecnie w ZFPR mamy 40 członków, wiele się też zmieniło jeżeli chodzi o same usługi PR. Wyzwania obecnie stawiane przed agencjami często wykraczają poza standardowe rozumienie roli PR; zmuszają nas do rozwoju zupełnie nowych kompetencji. Dodatkowo udział w Związku firm PR jest angażujący, od jego członków oczekuje się współdziałania zgodnie z obowiązującymi procedurami profesjonalizacji branży, angażowania w wiele inicjatyw społecznych na rzecz rynku PR w naszym kraju. Biorąc pod uwagę ilość podmiotów, które świadczą usługi PR w Polsce, udział w ZFPR jest elitarny i nie każda firma może sobie pozwolić na bycie jego członkiem, nie każda też spełnia wysokie kryteria stawiane nowym kandydatom” Tyle Prezes Norbert Ofmański.
To co ważne, należy pamiętać, że Sigma była kiedyś jedną z czołowych agencji public relations w naszym kraju. Inspirującym punktem odniesienia w jaki sposób prowadzić biznes w public relations, być skutecznym i widocznym. Powstała w 1991 roku była jedną z pierwszych na rynku. Duża, kompetentna organizacja, zbierająca garściami śmietankę z rynku.
Na stronie www.zfpr.pl jest opublikowany taki opis.
* * * * * *
SIGMA jest jedną z najstarszych agencji PR w Polsce. Prezesem i właścicielem jest Tadeusz Jacewicz, a dyrektorem – Anna Małcużyńska. Do jej klientów należą największe światowe korporacje, a także znane firmy polskie; niektórzy klienci korzystają z usług Sigmy od ponad 10 lat. SIGMA świadczy pełny zakres usług Public Relations i Public Affairs, w tym opracowanie i realizowanie strategii komunikacji; zarządzanie relacjami z mediami; zarządzanie działaniami sponsoringowymi; organizowanie wydarzeń specjalnych; zarządzanie komunikacją kryzysową; zarządzanie relacjami inwestorskimi, w tym realizacja kampanii komunikacyjnych wspierających pierwotne oferty publiczne; monitorowanie procesów legislacyjnych oraz wspomaganie relacji klientów z otoczeniem biznesowym, politycznym i społecznym, w tym relacji ze społecznościami lokalnymi. SIGMA świadczy usługi w Polsce oraz w Europie Środkowej i Wschodniej, gdzie posiada sieć lokalnych partnerów. SIGMA oferuje także polskim klientom działania komunikacyjne na terenie Unii Europejskiej, za pośrednictwem współpracujących z nią międzynarodowych agencji PR i Public Affairs.
Agencja specjalizuje się w szkoleniach medialnych i z zakresu wystąpień
* * * * * *
Dla Sigmy bardzo ważnym wydarzeniem było odejście Ryszarda Solskiego w marcu 2008 roku. Pan Solski, zaczął pracować w agencji w 1993 roku. Bardzo szybko został mianowany Dyrektorem Generalnym; zbudował dobry zespół, obsługiwał takie firmy jak: Procter & Gamble, Microsoft, Sony czy Lufthansa. Firma w tamtych latach zdobywała wiele liczących się nagród polskich i międzynarodowych. Gdy p. Solski rezygnował z pracy w Sigma w jednym z wywiadów powiedział – „W moim odczuciu dotychczasowa formuła mojego funkcjonowania w firmie już jakiś czas temu się wyczerpała” dodał „Opuszczam Sigmę z poczuciem dobrze spełnionego obowiązku”. Jednocześnie złożył rezygnację ze sprawowanej od 3 lat funkcji wiceprzewodniczącego Rady Związku Firm Public Relations. Od tamtego
Od tego momentu można było wyczuć, że Sigma powolutku traciła pazur. Dziś jasno świecą inne agencje.
Posted 8 months ago
Forum Odpowiedzialnego Biznesu w ramach akcji #NGOreagujeOdpowiedzialnie uruchamia na portalu Odpowiedzialnybiznes.pl podstronę, aktualizowaną o informacje na temat zaangażowania organizacji pozarządowych w pomoc osobom, organizacjom i instytucjom. [Link]
Posted 9 months ago
Pracodawcy przyznają, że COVID-19 jest zagrożeniem dla zdecydowanej większości prowadzonych przez nich biznesów, jednak 18% widzi w nim szansę na rozwój swojej firmy. [Link]
Posted 9 months ago
Marka Pilkington wprowadza dodatkową funkcjonalność do swojej aplikacji z projektami referencyjnymi. Aplikacja po aktualizacji została zintegrowana z aplikacjami mapowymi. [Link]
Ale właściwie dlaczego Sgima wyszła? Tego można się tylko domyślać.