Nasza agencja public relations Hanami Communications się rozkręca. Mamy bardzo dużo pracy. Jeden z naszych klientów Essilor Polska jest bardzo aktywny, organizuje różne przedsięwzięcia w które wspieramy. Są to dwie akcje „Czas na wzrok” – adresowana do osób po czterdziestym roku życia. Celem jest propagowanie wiedzy na temat prezbiopii oraz metod jej korekcji; zachęcenie do regularnego badania wzroku.
Druga to, wiosenna edycja programu „Zobacz Lepszą Przyszłość” gdzie w 2018 r. ok 4 tysięcy dzieci i młodzieży w wieku 5-26 lat pozostających w placówkach opiekuńczych zostanie poddanych badaniu wzroku. W tym przypadku, partnerem jest Fundacja Przyjaciółka. Celem jest sprawienie, aby świat tych dzieci znów był wyraźny.
Drugi o którym nie możemy mówić – poproszono nas o to – niedługo będzie wodował na rynku swoją usługę. Do zrobienia jest dużo „copy”, zapanowanie nad Q&A’iami, bio poszczególnych ludzi tam pracujących, white papers’ami, książka dot. sytuacji kryzysowych. Dużo delikatnej pracy w której trzeba wykazać się delikatnością, dokładnością i bardzo kreatywnym i jednocześnie odpowiedzialnym podejściem do tych zadań. Na szczęście udało się zrobić dużą sesję foto – jak wiecie spójne fotografie poszczególnych pracowników są potrzebne, praktycznie każdego dnia.
* * * * *
Od wielu lat namawiam różnych ludzi, którzy są moimi klientami lub nie są, aby poprzez założenia swojego bloga lub vloga w nieco bardziej aktywny sposób komentowali swoją pracę, wykazywali się głębszą refleksją wobec tego co dzieje się na ich rynku biznesowym lub więcej – w polskiej lub światowej ekonomii ? Moja skuteczność w tym dziele była na poziomie nieco powyżej zera. Generalnie wszyscy namawiani do komentowania swojej pracy i otaczającej rzeczywistości – w randze właścicieli, prezesów czy dyrektorów odpowiadali mi, że akurat oni to:
a/ nie mają czasu na takie głupoty;
b/ nie wiedzą jak to robić;
c/ nie potrafią pisać ani występować przed kamerą;
d/ nie mają zamiaru przekazywać swojej wiedzy innym bo za dużo ich to kosztowało, zdrowia, czasu i pieniędzy;
e/ nie wierzą w taką formę komunikacji z rynkiem czy też społeczeństwem;
f/ Parę osób było szczerych mówiąc po prostu, że im się nie chce
g/ jedna osoba odpowiedziała mi, że nie wygra ze mną w tym dziele, więc nie będzie się kopać z koniem. … tak wtedy nieco szczęka mi opadła.
Osobiście uważam dokładnie odwrotnie. Wierzę, że umiejętne, mądre i regularne stosowanie „auto ekspozycji” bardzo dobrze działa na osobę, która daje swoją „twarz”. Dobrze działa również na firmę, którą ten człowiek reprezentuje bo to jest m.in. dowód na to, że firma inwestuje w twórczych, otwartych i doświadczonych menedżerów.
Oczywiście aby takie miejsce – blog/vlog – dobrze funkcjonowało w internetowej przestrzeni medialnej , muszą być spełnione dodatkowe warunki; jest ich wiele, ale nie o tym ….
Jakim dla mnie pozytywnym zaskoczeniem było gdy właśnie Pan Adam Mamok reprezentujący właśnie firmę Essilor od razu powiedział mniej więcej coś takiego – „To fantastyczny pomysł, bardzo lubię pisać. Zróbmy tak” No i zrobiliśmy. Dość szybko postawiliśmy bloga www.adammamok.pl, a Pan Adam z werwą przystąpił do pracy.
Podczas naszej rozmowy zgodziliśmy się również, że ludzie, którzy mają wymierne sukcesy zawodowe, robią inne niestandardowe rzeczy czy też mają fajne hobby, powinny dzielić się tym z innymi ludźmi; po to aby ich inspirować, pomagać, pobudzać do działania i myślenia; zaszczepiać myślą że również oni mogą zmieniać siebie i świat na lepsze. Skoro nam ktoś bezinteresownie pomógł w przeszłości to naszym obowiązkiem jest spłacanie tego długu poprzez pomaganie innym ludziom – choćby słowem lub inspiracją.
Zanosi się, że musimy znaleźć nieco większe biuro; zanosi się, że zaraz będziemy mieli więcej zadań przed sobą no i będę musiał zabierać ze sobą naszą psicę o imieniu Lalka.
Posted 52 minutes ago
Świeże oraz nowoczesne – takie są zimowe opakowania oryginalnej Duetki Familijnej marki Odra. Wprowadzenie limitowanej edycji produktów wsparte zostało kampanią z influencerami oraz reklamą w magazynach kobiecych. [Link]
Posted 23 hours ago
Leszek powraca w zimowej odsłonie, po raz piąty odkrywając przed konsumentami limitowaną edycję wyjątkowych puszek! Inspirowane górskim krajobrazem oraz zamarzniętym, krystalicznie czystym jeziorem, przywodzą na myśl tegoroczne hasło marki. [Link]
Posted 2 days ago
7 i 8 grudnia ponad 2 500 gości odwiedziło Fabrykę Czekolady E.Wedel na warszawskiej Pradze. Wszystko za sprawą najbardziej czekoladowego weekendu w roku, podczas którego zwiedzający mieli okazję poznać m.in. proces powstawania czekolady. [Link]