Pracuję w public relations od początku lat dziewięćdziesiątych. Gdy prowadziłem agencję „Ciszewski Public Relations” miałem różnorakich klientów; z niektórymi osobiście pracowałem z innymi moi współpracownicy z agencji. Różny był ich kaliber oraz podejście do odpowiedzialności społecznej.
Aktualnie nasza nowa agencja „Hanami Communications” pracujemy m.in. dla Grupy Essilor, która jest z branży optycznej i de facto zajmuje się „obsługą” tego co dla człowieka może być najważniejsze czyli wzrokiem. Z mojego punktu widzenia, bardzo ważne jest to, że ludzie pracujący w Grupie Essilor, (na wszystkich szczeblach) dość dużo czasu i wysiłku poświęcają na pomoc innym. Głównie dzieciom z domów dziecka i osobom starszym. W firmie jest silnie rozwinięty wolontariat pracowniczy, a pracownicy są autentycznie dumni, iż mogą pomóc potrzebującym.
Oczywiście, moglibyśmy powiedzieć, że jest to część marketingu i działań komunikacyjnych adresowanych do rynku. Po części to prawda … ale z pkt widzenia marketingowca dużo łatwiej byłoby wyprodukować i powiesić bilbordy, zamówić w agencji spot tv lub radiowy oraz zlecić kampanie na fejsie. Dobrze wiemy, że w wielu firmach taka jest rzeczywistość. Polega ona na tym aby za bardzo się nie narobić oraz maksymalnie ułatwić zawodowe życie. Tak aby nie generować sobie dodatkowej pracy czy też ryzyka. Rozumiem, taki styl funkcjonowania; nie czepiam się. Po prostu od dawna mam zidentyfikowany. Cieszę się więc, że ja i moi współpracownicy mają szansę aby dołożyć do tego małą cegiełkę.
Ponieważ grupa Essilor cały czas jest aktywna w tym względzie, została zgłoszona do konkursu „Dobroczyńca Roku” Organizatorem tego konkursu jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, który od ponad dwudziestu lat promuje społeczne zaangażowanie biznesu. Zachęcamy zatem aby wejść na www.wybierajdobro.pl i zagłosować.
Tak naprawdę wszystkie firmy, które tam są zasługują na miano zwycięzcy !
tu znajdziemy dokładniejszy opis tego konkursu
Posted 9 months ago
Forum Odpowiedzialnego Biznesu w ramach akcji #NGOreagujeOdpowiedzialnie uruchamia na portalu Odpowiedzialnybiznes.pl podstronę, aktualizowaną o informacje na temat zaangażowania organizacji pozarządowych w pomoc osobom, organizacjom i instytucjom. [Link]
Posted 9 months ago
Pracodawcy przyznają, że COVID-19 jest zagrożeniem dla zdecydowanej większości prowadzonych przez nich biznesów, jednak 18% widzi w nim szansę na rozwój swojej firmy. [Link]
Posted 9 months ago
Marka Pilkington wprowadza dodatkową funkcjonalność do swojej aplikacji z projektami referencyjnymi. Aplikacja po aktualizacji została zintegrowana z aplikacjami mapowymi. [Link]