Aktualnie rozpoczyna się bardzo skomplikowana akcja marketingowa Lance Amstronga Właśnie, o co ? O odzyskanie zaufania i podziwu Amerykanów i całego świata ? Będąca elementem batalii prawnej pomiędzy Amstrongiem, a jego interesariuszami: środowiskiem kolarskim, sponsorami, organizatorami poszczególnych wydarzeń kolarskich. O zwrot bądź nie zwracanie pieniędzy pobranych przez Amstronga z tytułu: uczestnictwa, zwycięstwa, obecności, promowania produktów i usług. A może wszystkie te cele przyświecają dziś Lance’owi ; Tak – oczywiście jest to gra o wszystko.
Bo, że coś się dzieje w tej sprawie wie już cały świat, Lance w bardzo szczerym wywiadzie wystąpił w programie Oprah’y Winfrey. Co prawda emisja tego materiału będzie miała miejsce za kilka dni, ale już z przecieków wynika, iż Amstrong przyznał się, iż stosował niedozwolony doping. Co oczywiście – przepraszam za prostotę stwierdzenia – stoi w drastycznej opozycji do słów, jeszcze do niedawna wypowiadanych przez Amstronga, iż nie stosował niedozwolonego dopingu. Innymi słowy – sam stwierdził, że kłamał. A Amerykanie tego nie lubią o czym boleśnie przekonał się onegdaj Prezydent Bill Clinton
fot.: Agencja Fotograficzna Reporter
Przed laty przerabialiśmy aferę obyczajową z najsławniejszym golfistą świata Tigerem Woodsem w roli głównej. Gdzie okazał się być on niewiernym mężem szukającym rozrywek i uciech w ramionach innych kobiet – łącznie amerykańska prasa doliczyła się dwunastu romansów. W wyniku tego skandalu Woods stracił wielu swoich sponsorów: m.in. PepsiCo, Procter&Gamble, Gatorade, General Motors, AT&T. Amerykański golf
i sport pokrył się szkarłatnym rumieńcem wstydu. Ta sprawa zdemolowała również jego karierę golfową – przestał odnosić spektakularne sukcesy.
Oba te wydarzenia łączy jedna wspólna klamra. Wypowiadane publicznie kłamstwa zaprzeczające doniesieniom medialnym. I późniejsza skrucha wobec rodziny, współpracowników, kibiców, społeczeństwa. Różni zaś to, że afera Woodsa była sprawą aż/wyłącznie obyczajową, dotyczącą niemoralnego prowadzenia się golfowego idola Ameryki. Również straconych przez niego i jego sponsorów pieniędzy i tyle. Kiedyś, gdzieś wyczytałem, iż łącznie on wraz ze sponosorami ponieśli starty na poziomie 1 mld dolarów amerykańskich. Nieźle.
Sprawa Amstronga ma dużo poważniejszy kaliber – również kryminalny. Na celowniku jest człowiek, który wygrywał najważniejsze światowe, kolarskie toury; heros, który wygrał ciężką walkę z rakiem; który jeszcze do niedawna był absolutnym wzorem dla bardzo wielu ludzi na świecie. Już pozbawiony wielu tytułów i zaszczytów sportowych. Oddający pieniądze swoim poprzednim sponsorom. Może zostać oskarżony za krzywoprzysięstwo i defraudacje.
Co równie ważne, a póki co niedostrzegane przez większość komentatorów – dokonana przez Amstronga wiwisekcja dopingowa może stać się przeogromnym problemem wizerunkowym dla całego środowiska kolarskiego na całym świecie. Już pojawiają się informacje, że w związku z zeznaniami Amstornga, kolarstwo może być wykluczone z Igrzysk Olimpijskich. A przypomnę taką drobnostkę, iż kolarstwo jest w programach letnich igrzysk od 1896 roku, gdzie rozegrano 6 konkurencji. W tym roku w Londynie rozdano medale w osiemnastu konkurencjach.
Tak Amstrong jest chyba zagoniony przez tropiących go funkcjonariuszy oraz instytucje w kozi róg. Być może właśnie dlatego on i jego współpracownicy uznali, że taki kierunek jest kartą ostatniej szansy. Tak czy tak – będziemy świadkami jednej z najważniejszych batalii marketingowych o wizerunek i reputację – sportowca i człowieka.
Tak – on gra na to aby Ameryka pokochała go jeszcze raz !
Posted 25 hours ago
Mastercard już ósmy rok z rzędu angażuje się w Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, którego 28. edycja odbędzie się 12 stycznia 2020 r. Podobnie jak rok temu firma oraz Bracia Collins przygotowali niezwykłą niespodziankę dla fanów motoryzacji. [Link]
Posted 35 hours ago
Świeże oraz nowoczesne – takie są zimowe opakowania oryginalnej Duetki Familijnej marki Odra. Wprowadzenie limitowanej edycji produktów wsparte zostało kampanią z influencerami oraz reklamą w magazynach kobiecych. [Link]
Posted 2 days ago
Leszek powraca w zimowej odsłonie, po raz piąty odkrywając przed konsumentami limitowaną edycję wyjątkowych puszek! Inspirowane górskim krajobrazem oraz zamarzniętym, krystalicznie czystym jeziorem, przywodzą na myśl tegoroczne hasło marki. [Link]