Artur Kurasiński – działający w sieci między innymi – pod kryptonimem AK 74, zaprosił mnie do udziału w 100nej edycji Auli. Aula to spotkania raczej niewidoczne dla oficjalnego świata zewnętrznego, mające jednak swoją pieczęć kultowości. Aula to coś na kształt podziemnego kręgu, zbudowanego dla różnorakich wolnych duchów i umysłów; poszukujących: inspiracji, natchnienia, pomysłu, wskazówek, pouczenia bądź instrukcji.
Zatem uczestnictwo w tym przedsięwzięciu jako prelegent należy traktować jako wielkie wyróżnienie – ja to tak traktuję i bardzo dziękuję za okazane mi zaufanie.
Tematem z którym się produkowałem była szeroko pojęta przedsiębiorczość na moim przykładzie. Nie mam oczywiście żadnej recepty, którą mógłbym określić dokładnym i niedyskutowalnym wzorcem. Oczywiście tak nie jest. Choć co prawda – z dłuższymi lub krótszymi przerwami – jestem przedsiębiorcą prawie od samego początku. Więc o przedsiębiorczości wiem wszystko oraz nie wiem niczego. Przy okazji – tych wszystkich, którzy szukają inspiracji biznesowych, jeszcze raz odsyłam do książki Leszka Czarneckiego, która jest mini encyklopedią biznesową
Streszczając w punktach to co powiedziałem podczas Auli to:
decydując się na własny biznes:
– musisz mieć przekonanie, że to co robisz ma głęboki sens;
– musisz wykazać się „brakiem wyobraźni” tzn – masz szukać pozytywów a nie negatywów; (przez brak wyobraźni rozumiem konieczność skupiania się na głównym celu)
– musisz mieć łeb odporny i twardy jakby był odlany z betonu, brązu albo tytanu;
– musisz mieć poczucie, że absolutnie wszystko jest ważne – każdy detal, drobiazg, który dotyczy funkcjonowania przedsięwzięcia gospodarczego;
– musisz poszukiwać współpracowników, którzy myślą i działają w podobny do Ciebie sposób;
– raczej jest tak, że warto znać się na „tym czymś” co będzie przedmiotem Twojego biznesu;
– na koniec i na początek – musisz w siebie wierzyć, wierzyć i jeszcze raz wierzyć !
Posted 25 hours ago
Mastercard już ósmy rok z rzędu angażuje się w Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, którego 28. edycja odbędzie się 12 stycznia 2020 r. Podobnie jak rok temu firma oraz Bracia Collins przygotowali niezwykłą niespodziankę dla fanów motoryzacji. [Link]
Posted 35 hours ago
Świeże oraz nowoczesne – takie są zimowe opakowania oryginalnej Duetki Familijnej marki Odra. Wprowadzenie limitowanej edycji produktów wsparte zostało kampanią z influencerami oraz reklamą w magazynach kobiecych. [Link]
Posted 2 days ago
Leszek powraca w zimowej odsłonie, po raz piąty odkrywając przed konsumentami limitowaną edycję wyjątkowych puszek! Inspirowane górskim krajobrazem oraz zamarzniętym, krystalicznie czystym jeziorem, przywodzą na myśl tegoroczne hasło marki. [Link]