Pani docent Ewę Hope jest pracownikiem dydaktyczno – naukowym na gdańskiej Politechnice. Pracuje na co dzień na wydziale Zarządzania i Ekonomii. Zajmuje się public relations od wielu, wielu lat. Jest w tej dziedzinie absolutnie, niekwestionowanym ekspertem. Znam ją jako osobę zachowującą zawsze głęboki spokój wobec wszystkich wydarzeń – dobrych i złych- jakie dotykały i dotykają naszą branże. Potrafiącą w syntetyczny sposób opisać problem i zarysować rowiązanie. Więc zawsze rozmowa z dr. Hope była i jest przyjemnością. Ponieważ mieszka na wybrzeżu i ma zbudowany bardzo solidny własny świat naukowo – ekspercki, może to jest wytłumaczenie tej pijarowej siły spokoju jaka ją charakteryzuje. Pani docent Ewa Hope właśnie wydała ważną dla nas wszystkich książkę pt. „Etyka w zawodzie specjalistów Public Relations” Ważną i konieczną tak dla doświadczonych pr/owców jak i tych, którzy szukają własnej tożsamości zawodowej.
Sądzę, że w otaczającym nas: rozedrganym, naskórkowym, konfrontacyjnym, nastawionym głównie na zysk (za wszelką cenę) świecie biznesu – publikacja ta jest niezwykle ważna. Pani docent na łamach swoje książki mówi – hola, hola !!! Pomyślcie o korzeniach, źródłach, prapoczątkach, podstawowych koniecznościach i obowiązkach jakie wynikają z tytułu uprawiania zawodu specjalisty d/s public relations.
Prześledźmy tytuły poszczególnych rozdziałów z publikacji Ewy Hope ?
– wprowadzenie;
– pr w służbie publicznej;
– ekonomia a etyka;
– kultura a etyka;
– etyka w public relations;
– zawód pr-owca w społeczeństwie;
– zawód pt – owca dla społeczeństwa;
– budowanie standardów etycznych w działalności public relations;
– dylematy etyczne;
– dekalog specjalisty public relations;
Należy przyznać, że na pierwszy rzut oka brzmi to wszystko solidnie ! Jak się zacznie czytać takie przekonanie – pogłębia się.
Każdy z nas pracujący w tym zawodzie miewa chwile zwątpienia, prędzej czy później, zaczyna sobie zadawać fundamentalne pytania dotyczące istoty naszego zawodu; wynikających z tego praw i obowiązków – tych zapisanych w różnorakich kodeksach i regulaminach. jakości różnorakich czynności medialnych jakie podejmujemy w imieniu naszych klientów, pracodawców, w imieniu własnym. Często też zastanawiamy się (a jeśli tego nie robimy to powinniśmy to w te pędy czynić) jaka jest nasza odpowiedzialność wobec: ojczystego kraju, społeczeństwa, demokracji. Ponieważ nawet jeśli tego „nie czujemy” na co dzień – jest ona (ta odpowiedzialność) bardzo duża !
Z czystym sercem polecam więc tą publikację – co równie ważne – napisaną ze swadą i lekkim piórem; bez nadmiernych akademickich nalotów, stanowiących często stanowią argument – aby za wszelką cenę – nie przeczytać (to oczywiście ironia) … zresztą –
… „polecam” to mało powiedziane. Jestem pewien, że każdy z nas powinien mieć tą książkę na biurku….
… więcej – powinien ją przekartkować, a najlepiej by było gdyby każdy ją przeczytał.
… zaś po zakończeniu lektury nabrał powietrza w płuca i przez dłuższy moment o tym wszystkim co tam napisano – pomyślał.
autor – Ewa Hope
tytuł „Etyka w zawodzie specjalistów public relations”
wydawnictwo – Difin, Warszawa, www.difin.pl
cena – 43 pln
Posted 8 months ago
Forum Odpowiedzialnego Biznesu w ramach akcji #NGOreagujeOdpowiedzialnie uruchamia na portalu Odpowiedzialnybiznes.pl podstronę, aktualizowaną o informacje na temat zaangażowania organizacji pozarządowych w pomoc osobom, organizacjom i instytucjom. [Link]
Posted 8 months ago
Pracodawcy przyznają, że COVID-19 jest zagrożeniem dla zdecydowanej większości prowadzonych przez nich biznesów, jednak 18% widzi w nim szansę na rozwój swojej firmy. [Link]
Posted 8 months ago
Marka Pilkington wprowadza dodatkową funkcjonalność do swojej aplikacji z projektami referencyjnymi. Aplikacja po aktualizacji została zintegrowana z aplikacjami mapowymi. [Link]