Nie chodzi bynajmniej wyłącznie o to, że Shinkansen jest bardzo szybki oraz punktualny. Choć oczywiście te jego doskonałości (nie znane jak chodzi o nasze koleje państwowe działające na naszym terytorium) nie są wyłącznie jedynym elementem dla których podziwia się Shinkansena i całe jego otoczenie.
Pociąg ten zajmuje bardzo ważne miejsce w japońskiej infrastruktórze komunikacyjnej; zaś cała ona jest nastawiona na przerzucanie z jednego do drugiego miejsca w kraju jak największej liczby ludzi w jak najsprawniejszy sposób. System ten począwszy od informacji, oznakowania, używanych środków transportu, ich perfekcyjne działanie, ich czystość oraz otwartość obsługi na wszelkie kwestie i zapytania.
Pociąg nazywany jest „bullet train” (pociąg pocisk) ale nazwa ta używana jest głównie przez obcokrajowców; wzięła się od kształtu przodu lokomotywy. Pierwsza seria tych pociągów powstała w 1964 roku. Od tego czasu wielokrotnie zmieniał się kształt dziobu lokomotywy.
Pociąg jest oczywiście bardzo szybki. Z Tokio do Kioto (ok 500 km.) jedzie 133 minuty. Kosztuje stosunkowo dużo ponieważ na tej trasie jest to ok 600 pln w jedną stronę. Istnieje możliwość tańszego (dla zagranicznych turystów) zaopatrywania się w bilety kupując je za pośrednictwem strony internetowej japońskich kolei
Wnętrze wagonów, również w II klasie – oferuje bardzo dużo miejsca. Wszystko jest oczywiście bardzo czyste, włącznie z lśniącymi toaletami. Pasażerowie zachowują się cicho – gdy muszą porozmawiać przez telefon – błyskawicznie wychodzą z przedziału pasażerskiego. Dopuszczalne jest jedzenie kupionych wcześniej posiłków i picie napojów.
Wsiadanie do pociągu jest bardzo proste. Znaki na dworcu, korytarzach prowadzą pasażera „za rękę” do odpowiedniego miejsca na peronie. Pociąg zatrzymuje się dokładnie tam gdzie ma się zatrzymać.
Zatem jeśli mamy wsiąść do wagonu nr. 5 lub nr. 16 stoimy w wyznaczonym miejscu na peronie, a tam otwierają się drzwi do wagonu – wsiadamy.
W tym wszystkim chodzi chyba o to aby cały system komunikacyjny z Shinkansenem w roli głównej był maksymalnie wydolny, pewny i bezpieczny. Ten cały system jest fantastyczny
Posted 57 minutes ago
Świeże oraz nowoczesne – takie są zimowe opakowania oryginalnej Duetki Familijnej marki Odra. Wprowadzenie limitowanej edycji produktów wsparte zostało kampanią z influencerami oraz reklamą w magazynach kobiecych. [Link]
Posted 23 hours ago
Leszek powraca w zimowej odsłonie, po raz piąty odkrywając przed konsumentami limitowaną edycję wyjątkowych puszek! Inspirowane górskim krajobrazem oraz zamarzniętym, krystalicznie czystym jeziorem, przywodzą na myśl tegoroczne hasło marki. [Link]
Posted 2 days ago
7 i 8 grudnia ponad 2 500 gości odwiedziło Fabrykę Czekolady E.Wedel na warszawskiej Pradze. Wszystko za sprawą najbardziej czekoladowego weekendu w roku, podczas którego zwiedzający mieli okazję poznać m.in. proces powstawania czekolady. [Link]