Wielkimi krokami zbliżają się w Polsce wybory na Prezydenta RP; później wybory parlamentarne. By sobie wszystko odświeżyć kupiłem książkę z dziedziny marketingu politycznego o nieco przewrotnym tytule „Mózg Polityczny” autorstwa Drew Westena. Oczywiście widząc tą książkę na półce pomyślałem, że nosi przewrotny nieco tytuł bo politycznych: mózgów, móżdżków, móżdżeńków oraz ewidentnych nomózgów, nomóżdżków, nomóżdżeńków nie tylko w Polsce, a na całym świecie, jest bez liku. Ale nie, cokolwiek by to nie znaczyło, książka faktycznie nawiązuje do prawdziwej pracy mózgu wyborcy …
Drew Westen, pisze we wstępie. – „Podstawowa teza tej książki brzmi, że wizja umysłu, która w XVIII wieku zawładnęła wyobraźnią filozofów, kognitywistów, ekonomistów i politologów – bez emocjonalny umysł, który podejmuje decyzje metodą analizy danych empirycznych i logicznego wnioskowania – jest odległa od rzeczywistego sposobu funkcjonowania umysłu i mózgu. Kiedy stratedzy kampanijni wychodzą od tej wizji umysłu, ich kandydaci z reguły przegrywają”
Książka podzielona jest na dwie części: 1/ Umysł, mózg i emocje w polityce; 2/ Przepis na emocjonalnie przekonujące kampanie. W poszczególnych częściach, dużo rozdziałów o wciągających tytułach i błyskotliwej treści.
Na zachętę podaję tytuły poszczególnych rozdziałów;
W pierwszej części są: 1. Zwycięskie Stany Umysłu; 2.Racjonalne umysły, nieracjonalne kampanie; 3. Ewolucja emocjonalnego mózgu; 4. Emocje za zasłoną; 5. Grupy interesów w mózgu; 6. Polityka skapywania do góry.
Część druga to: 7. Pisane emocjonalnej konstytucji; 8. Porzuć ambiwalencję; 9. Bitwa o wspólny grunt 10. świadomość i nieświadomość rasowa; 11. śmierć i podatki; 12 Nadzieja, inspiracja, inteligencja polityczna; 13. Pozytywny negatyw; 14. Sieci terroru; 15. Bezpieczne i niebezpieczne związki; oraz podsumowanie – Niech wyschnie bezemocjonalna rzeka
Jawi się oczywiście pytanie podstawowe, na ile tam zawarte informację można by przenieść na polski grunt; scena polityczna w USA jest cokolwiek różna od naszej. Sądzę jednak, że emocjonalne mechanizmy są dość podobne. Zresztą w polskim świecie politycznym od czasu do czasu można wychwycić racjonalne zachowania i komunikację do wyborców. Bądźmy jednak szczerzy – są to nader rzadkie momenty.
W naszym kraju dyskurs polityczny oparty jest głównie na emocjonalnych wystąpieniach, które najczęściej nie mają w sobie za grosz logiki, przemyślenia by nie powiedzieć, często jakiegokolwiek sensu. W codziennych bataliach medialnych w największej cenie są ci, którzy potrafią: bezkompromisowo, głośno, szybko i skutecznie … przekrzyczeć, obrazić, kłamać i nie odpowiadać na zadane pytanie lub podniesioną kwestię.
Zresztą początek kampanii prezydenckiej, która właśnie się zaczęła w naszym kraju już wyznacza pewne głęboko niesmaczne trendy wedle których będzie prowadzona przez różnych kandydatów. Oczywiście polecam wszystkim marketerom by choćby przekartkowali tę publikację – po prostu (w najgorszym przypadku) poszerzy horyzonty; w najlepszym da odpowiedzi na nurtujące pytania.
Miłej lektury !
wydawcą jest „Zysk i S-ka Wydawnictwo” pod redakcją Karoliny Kaczorowskiej;
konsultacji merytorycznej udzielił „Instytut Sobieskiego”
cena – 49.90 pln
Posted 21 hours ago
Sypialnia jest fascynującym pomieszczeniem – ma multum zastosowań, jest świadkiem wielu aktywności, z których sen jest oczywistą, ale nie najważniejszą. Co ważne, pomieszczenie to zapewnia nam niezbędną we współczesnym świecie prywatność. [Link]
Posted 45 hours ago
Milka dołączając w tym sezonie do grona sponsorów Polskiej Reprezentacji Skoczków Narciarskich, wspiera także przyszłych mistrzów skoczni. [Link]
Posted 3 days ago
Grupa reklamowa Hands z Poznania wygrała konkurs ofert organizowany przez VOX – producenta elementów wyposażenia wnętrz. Zlecenie dotyczy kompleksowej organizacji cyklu eventów pod hasłem Targi VOX. [Link]