Uderz w stół, a nożyce się otworzą. Tak można by pokrótce skomentować małą zabawę „infograficzną” jaką przygotował portal www.publicrelations.pl (portal co prawda w budowie, ale za to obecny już na facebooku. Generalnie chodziło o to aby zerknąć na profile poszczególnych agencji public relations i zorientować się czy poszczególne firmy dbają o ten rodzaj swojej wizytówki czy też dbają mniej ?
Przy okazji też zaczęliśmy się w kilka osób zastanawiać jakie przyjąć kryteria oceny działań poszczególnych firm w social media aby móc z pełną odpowiedzialnością stwierdzić, że jak chodzi o uprawianie self marketingu w sieci – firma „X” jest najlepsza; firma „Y” taka sobie zaś firma „Z” najgorsza. Ponieważ również w public relations panuje dość duża rywalizacja, każdy chciałby wypaść jak najlepiej – to jest naturalne.
… od razu jawią się podstawowe pytania. Jak mamy oceniać publikowany content ? czy przez pryzmat budowanego zasięgu ? czy też może za wartości merytoryczne wobec swoich interesariuszy ? Jak sami Pastwo widzą dość trudno by udzielić satysfakcjonujące odpowiedzi
Czy badamy co dana firma publikuje na:
…. a może z pkt widzenia specyfiki branży nie ma sensu inwestować czasu np. na pinterest oraz instagram … ?
….. a może trzeba wszystkie dostępne kanały przebadać ? wcześniej przygotowawszy „jakiś” algorytm czy też wzór matematyczny, który w bezduszny sposób wykazywałby „jakieś” liczby, które ustawiałyby ranking danych agencji.
Zgodzimy się chyba również z takim stwierdzeniem, że bardzo często sposób prowadzenie jakiegoś profilu uważamy za fajny, miły inspirujący etc. … i co wtedy bo pada myśl – a gdzie tu matematyka.
Tematu nie kończę – jestem pewien, że jeszcze długo będzie się wałkował. Jestem pewien, że również w tym zakresie przydałoby się wiedzieć – kto najlepiej wykonuje tę pracę na własną rzecz. I co to znaczy – najlepiej wykonywana praca ?
Posted 8 months ago
Forum Odpowiedzialnego Biznesu w ramach akcji #NGOreagujeOdpowiedzialnie uruchamia na portalu Odpowiedzialnybiznes.pl podstronę, aktualizowaną o informacje na temat zaangażowania organizacji pozarządowych w pomoc osobom, organizacjom i instytucjom. [Link]
Posted 9 months ago
Pracodawcy przyznają, że COVID-19 jest zagrożeniem dla zdecydowanej większości prowadzonych przez nich biznesów, jednak 18% widzi w nim szansę na rozwój swojej firmy. [Link]
Posted 9 months ago
Marka Pilkington wprowadza dodatkową funkcjonalność do swojej aplikacji z projektami referencyjnymi. Aplikacja po aktualizacji została zintegrowana z aplikacjami mapowymi. [Link]
Fajny pomysł. Ale sama aktywność profili social właściwie niewiele mowi. Tylko o intensywności użycia narzędzi, cos jak „liczba konferencji organizowanych rocznie”. Nawet zaangażowanie odbiorców nie jest w gruncie rzeczy wazne. LOL-Content daje zaangażowanie z którego nic wizerunkowo ani biznesowo nie wynika. Wg mnie to trochę ślepy kierunek. No bo podobne zestawienia, chyba obejmując tez kategorie „ePR” bazujące na danych robi np regularnie SoTrender. Moze lepiej przyjrzeć sie ktore agencje integrują te narzędzia ze strona www i jak to robią?
Obecnie chyba każda poważna i szanująca się agencja PR posiada witrynę internetową – jest to zazwyczaj główne źródło pozyskiwania klientów i najlepsza wizytówka firmy. Jeśli chodzi o social media to oczywiście poza zwiększeniem widoczności agencji w sieci ma także korzystny wpływ na pozycje strony w wynikach wyszukiwania. Z resztą czy ktoś jest w stanie wyobrazić sobie agencję PR, która nie ma profilu w social media?