Wszystkie osoby pracujące w marketingu i public relations albo już wiedzą albo właśnie zaczęli się orientować, iż środowisko pracy zmienia się. Oczekiwane jest posiadanie nowych, mocno specjalistycznych kompetencji bo te oczekiwane są przez rynek. To samo dotyczy: kreatywności, szybkości, skuteczności mierzalności i efektywności kosztowej.
Z wyżej zaznaczonymi zagadnieniami związane są dalsze kwestie i pytania – choćby takie jak powinna wyglądać struktura „agencji doskonałej” versus oczekiwania rynku i klientów. I dalej – osoby pracujące w komunikacji – co jak wiadomo jest kwestią nabrzmiałą. Ludzie odpowiadające w agencjach i firmach za ten wycinek zarządzania dobrze wiedzą jak trudno znaleźć dobrego współpracownika …? Nie jest to niemożliwe, ale staje się trudniejsze im wyższe stanowisko i wymagania.
Kolejna puzzel układanki to pytanie jak w przyszłości będzie wyglądał rynek usług public relations ? Rynek, klienci, interesariusze stawiają nowe wymagania; internet wlewa się do każdej dziury. Powstają nowe koncepty biznesowe oparte wyłącznie o technologie, które służą całemu światu; choćby właśnie takie jak uber, booking.com, airbnb.pl , które oprócz świadczonej usługi są niezwykle inspirujące dla społeczności biznesowej pod każdą szerokością geograficzną.
W ramach szukania odpowiedzi na różne nurtujące pytania, znalazłem na Linkedin ciekawy wpis dokonany przez Davida Gallaghera, który jest CEO w Ketchum Europe człowieka aktywnego w sieci i twórczego:
Oddajmy więc głos Davidowi Gallagherowi:
Już niedługo zbiegnie się kilka szybko postępujących trendów, które zmienią o 180º sposób organizacji pracy w agencjach PR. Efekty będą widoczne bardzo szybko – już za 5 lat.
Tendencje te już są dobrze widoczne – to między innymi: rozwój technologii, wpływ efekt „Uber” na usługi i zatarcie się granic między PR, a pozostałymi dziedzinami komunikacyjnymi.
Co jest jednak bardziej interesujące, a przynajmniej bardziej pożyteczne dla szefów agencji, to wpływ, jaki te zmiany wywrą na ich zespołach. Moim zdaniem, do 2020 roku jest możliwych przynajmniej pięć takich zmian, które będą bardzo znaczące:
Może zupełnie się mylę. Jeśli tak, mam nadzieję, że ktoś mi to wytknie – dzięki temu będę wiedział, że wciąż żyję i znaczę dość, by mnie krytykować. Trudno jest mi jednak wyobrazić sobie rynek, ogólnie niezmienny i trwały jak ten agencji PR, by dłużej pozostał w obecnym, nienaruszonym kształcie.
David Gallagher
Powyższy tekst znajduje się pod tym adresem
Posted 8 months ago
Forum Odpowiedzialnego Biznesu w ramach akcji #NGOreagujeOdpowiedzialnie uruchamia na portalu Odpowiedzialnybiznes.pl podstronę, aktualizowaną o informacje na temat zaangażowania organizacji pozarządowych w pomoc osobom, organizacjom i instytucjom. [Link]
Posted 8 months ago
Pracodawcy przyznają, że COVID-19 jest zagrożeniem dla zdecydowanej większości prowadzonych przez nich biznesów, jednak 18% widzi w nim szansę na rozwój swojej firmy. [Link]
Posted 9 months ago
Marka Pilkington wprowadza dodatkową funkcjonalność do swojej aplikacji z projektami referencyjnymi. Aplikacja po aktualizacji została zintegrowana z aplikacjami mapowymi. [Link]