Pracuję w public relations od początku lat dziewięćdziesiątych. Gdy prowadziłem agencję „Ciszewski Public Relations” miałem różnorakich klientów; z niektórymi osobiście pracowałem z innymi moi współpracownicy z agencji. Różny był ich kaliber oraz podejście do odpowiedzialności społecznej.
Aktualnie nasza nowa agencja „Hanami Communications” pracujemy m.in. dla Grupy Essilor, która jest z branży optycznej i de facto zajmuje się „obsługą” tego co dla człowieka może być najważniejsze czyli wzrokiem. Z mojego punktu widzenia, bardzo ważne jest to, że ludzie pracujący w Grupie Essilor, (na wszystkich szczeblach) dość dużo czasu i wysiłku poświęcają na pomoc innym. Głównie dzieciom z domów dziecka i osobom starszym. W firmie jest silnie rozwinięty wolontariat pracowniczy, a pracownicy są autentycznie dumni, iż mogą pomóc potrzebującym.
Oczywiście, moglibyśmy powiedzieć, że jest to część marketingu i działań komunikacyjnych adresowanych do rynku. Po części to prawda … ale z pkt widzenia marketingowca dużo łatwiej byłoby wyprodukować i powiesić bilbordy, zamówić w agencji spot tv lub radiowy oraz zlecić kampanie na fejsie. Dobrze wiemy, że w wielu firmach taka jest rzeczywistość. Polega ona na tym aby za bardzo się nie narobić oraz maksymalnie ułatwić zawodowe życie. Tak aby nie generować sobie dodatkowej pracy czy też ryzyka. Rozumiem, taki styl funkcjonowania; nie czepiam się. Po prostu od dawna mam zidentyfikowany. Cieszę się więc, że ja i moi współpracownicy mają szansę aby dołożyć do tego małą cegiełkę.
Ponieważ grupa Essilor cały czas jest aktywna w tym względzie, została zgłoszona do konkursu „Dobroczyńca Roku” Organizatorem tego konkursu jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, który od ponad dwudziestu lat promuje społeczne zaangażowanie biznesu. Zachęcamy zatem aby wejść na www.wybierajdobro.pl i zagłosować.
Tak naprawdę wszystkie firmy, które tam są zasługują na miano zwycięzcy !
tu znajdziemy dokładniejszy opis tego konkursu
Posted 21 hours ago
Media relations, e-PR oraz zarządzanie kryzysowe to najbardziej angażujące obszary działań, z jakimi na co dzień spotykają się pracownicy sektora PR w Polsce. [Link]
Posted 21 hours ago
W sklepach E.Leclerc ruszyła akcja lojalnościowa „Zwierzęta Świata”. Wolfy, Raffy, Elly, Pingy i Tally to imiona maskotek, które będą jej głównymi bohaterami. W ramach kampanii klienci mogą także kolekcjonować naklejki ze zwierzętami w specjalnym albumie. [Link]
Posted 45 hours ago
Sypialnia jest fascynującym pomieszczeniem – ma multum zastosowań, jest świadkiem wielu aktywności, z których sen jest oczywistą, ale nie najważniejszą. Co ważne, pomieszczenie to zapewnia nam niezbędną we współczesnym świecie prywatność. [Link]